Warmte, uitlaatgassen en heel veel indrukken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabel Weijtens - WaarBenJij.nu Warmte, uitlaatgassen en heel veel indrukken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabel Weijtens - WaarBenJij.nu

Warmte, uitlaatgassen en heel veel indrukken

Door: Isabel Weijtens

Blijf op de hoogte en volg Isabel

03 Oktober 2015 | Vietnam, Hanoi

Daar liggen we dan, na onze eerste nacht in een Vietnamees bed. Maar laat ik bij het begin beginnen.
1 oktober half twee vertrokken en door onze fantastische timing niet eens hoeven te wachten! Een hele goede vlucht gehad, alleen jammer dat in slaap vallen niet zo'n succes was.
Na ongeveer 11 uur kwamen we aan in Guangzhou. Een Chinese luchthaven is wel iets wat je een keer meegemaakt moet hebben. Hebben ze echt een gigantische luchthaven, gebruiken ze één piepkleine ruimte voor de douane controle als je een aansluitende vlucht hebt. Na ongeveer 1,5 uur hadden we die rij doorstaan en konden we door richting de gate. Hier ging het ook allemaal lekker chaotisch, maar dat was juist leuk, een waar schouwspel.

Aangekomen in Hanoi was het visum zo geregeld en ook de bagage lag al op ons te wachten.

Op zoek naar een pinautomaat. Dat opzich was niet zo moeilijk, alleen het geld eruit krijgen was wel een uitdaging. Mij is het uiteindelijk gelukt, maar bij Hanna niet. Later bleek dat haar pas niet op wereld modus stond ingesteld :p

Daarna vol goede moed onze rugzak op onze rug gehesen en op zoek gegaan naar de bus. Na een paar keer op en neer te zijn gelopen zagen we gelukkig een bus staan, dus wij er heen. Gecheckt of hij naar de juiste locatie ging, nou dat was het geval, helemaal prima zou je denken. Na ongeveer 5 minuten zagen we op een schermpje dat dit gewoon een bus vd luchthaven was en dus rondjes reed. Na tien minuten stonden we dus weer op precies hetzelfde punt. Gelukkig zagen we toen de lokale bussen staan en zat daar wel de goede bus tussen.
De busrit was puur genieten! Heerlijk om je weer onder te dompelen in de Aziatische cultuur. Overal eettentjes, scootertjes en getoeter. Na 45 min en een hoop knikkebollen later kwamen we aan in Hanoi.
Na even wat zoeken en overweldigd te worden door de hectiek van het verkeer en de stad kwamen we bij ons hotel aan, wat gelukkig prima bleek te zijn :)

Na een lekker soepje gegeten te hebben in het meest armzalige tentje wat we konden vinden, zijn we rond een uurtje of 7 gaan slapen. Mijn ogen vielen letterlijk dicht! Helaas speelde drie uur later onze jetlag op, dus waren we allebei weer klaar en klaar wakker. En wat doe je dan? Natuurlijk, cashewnoten eten!
Na een voor de rest wat onrustige nacht met een gelukzalig gevoel wakker geworden. Want momenteel is genieten toch echt het belangrijkste!

Wij zijn vollop aan het genieten en laten alles over ons heen komen! Vandaag en morgen (zaterdag&zondag) zijn we nog in Hanoi, maar daarna willen we richting het noorden gaan. Waarschijnlijk wordt het het dorpje Tam Dao, waar de bergen zorgen voor wat verkoeling, het kleine aantal mensen voor wat rust en de als het goed is prachtige natuur voor nog extra genieten!

• 03 Oktober 2015 - 07:59

Geert:

Dag lieverd,

Klinkt goed. Fijn dat het zo goed is gegaan en dat je geweldig aan het genieten bent.

Liefs en heel veel kusjes

Papa

• 03 Oktober 2015 - 09:52

Ingrid:

Lieve Isabel,
    Wouw, klinkt fantastisch, genieten maar!
    Liefs Ingrid xxx

• 03 Oktober 2015 - 10:49

Anouk:

Klinkt nu al goed! X

• 03 Oktober 2015 - 10:59

Tom :

Lieve Isa, ik vind het zo fijn om te lezen dat je zo geniet van alles. Ik probeer op grote afstand met je mee te voelen, alhoewel dit voor mij momenteel niet mee valt. Voor mij de ultieme gelegenheid om speciaal voor ons samen een moment vrij te maken voor mijn dagelijkse medicatie, rustig in de tuin in het najaarszonnetje. Ik gun jou het allermooiste en het allerfijnste wat deze wereld je te bieden heeft. Geniet lieve Isa. Hartelijke groet aan Hanna. Liefs, Tom