De eerste indruk - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Isabel Weijtens - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Isabel Weijtens - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: Isabel Weijtens

Blijf op de hoogte en volg Isabel

21 Januari 2016 | Tanzania, Arusha

We zijn dinsdag ochtend al erg vroeg vertrokken, om half acht stapten we namelijk al in de auto! Het afscheid nemen van Jeroen viel me erg zwaar, er zijn dus heel wat traantjes gelaten. Na meer dan twee uur door file-achtig België gereden te hebben, kwamen we dan toch in Brussel aan. Onze koffers waren precies licht genoeg, dus dat ging allemaal heel erg makkelijk. Na nog een lekkere kop thee was het moment dan toch echt daar, nog maals afscheid nemen. Het ging dit keer wel wat makkelijker dan naar Vietnam, alleen het rottige gevoel bleef wel nog een tijdje hangen.

De vlucht verliep helemaal vlekkenloos en ook onze overstap sloot heel goed aan. We kwamen om half twee 's nachts op Kilimanjaro airport aan en het was lekker Nederlands weer, regen...
Gelukkig hadden we super snel ons visum en stonden Marion & Dick al op ons te wachten. Na een ritje van ongeveer een half uur kwamen we aan op de compound van Marion & Dick. Het was wel heel gek om in een donker Afrika aan te komen. Je ruikt namenlijk dat het totaal anders is, alleen kan je niks zien....
Na nog een kop thee zijn we lekker ons bed ingedoken, want we waren allebei bek en bek af. Natuurlijk viel toen we net onze koffer uit gingen pakken de stroom uit, dus hebben we de rest maar met zaklampjes gedaan. Toen we goed en wel weltrusten hadden gezegd en net onze oogjes toe hadden, sprongen alle lichten weer aan. Want we hadden er natuurlijk niet over nagedacht dat we de lichtknoppen wel om moesten zetten. Weer wat geleerd!

Woensdag ochtend zaten we alweer om negen uur aan het ontbijt, wat nog heerlijk Nederlands was. Toen onze buikjes weer gevuld waren, zijn we met Marion naar Ibes gereden, zodat ze ons een rondleiding kon geven. Het zag er allemaal super super mooi uit. De boel was namelijk net opnieuw geschilderd en de speeltuin was helemaal opnieuw opgebouwd. We hebben dus ook Mc Ibes kunnen zien, daar was het momenteel nog echt een rommeltje, dus onze handen begonnen al te jeuken om het aan te pakken. Na de lunch zijn we met Jackson naar Arusha gegaan, om allerlei dingen te regelen. Zo moesten we even naar de immigratioin voor ons visum, alleen zijn ze net alle regels aan het omgooien. Dus de conclusie was dat we maandag wel ergens een belletje zouden krijgen en dan opnieuw moesten komen. Verder hebben we een soort van 'dongel' gekregen die je in het stopcontact stopt, waar we internet van hebben. En dan als laatste nog een Tanzaniaanse sim, zodat we hier fatsoenlijk bereikbaar zijn ;)
Na al deze organisatorische dingen zijn we naar onze kamers gebracht en hebben we ons even op kunnen frissen. De kamers zijn echt prima, erg is veel ruimte en we hebben allebei onze eigen badkamer.
Rond half acht werden we opgehaald voor ons 'welkom in Tanzania' etentje. Het was erg gezellig, maar we waren ook wel erg moe, dus rond half tien waren we weer lekker op onze kamers en zijn we vlug gaan slapen.

Dinsdag stonden we rond negen uur op om te gaan ontbijten op Ibes. Het is in Tanzania namelijk gebruikelijk dat je ontbijt krijgt van je werk. We hebben dus even kennis gemaakt met de mensen van Mc Ibes en hebben daar heel de dag een beetje rond gehangen. Het was de bedoeling dat we de boel zouden gaan observeren en hier en daar een praatje zouden maken, alleen het blijft toch lastig om dan zelf niks te gaan doen. Dus hebben we meegeholpen met de afwas en met het snijden van wat groente.
Na het avondeten zijn we lekker richting onze kamers gegaan, we waren allebei nog steeds erg moe en wilden even lekker op onszelf zijn. Momenteel zit ik te wachten tot ze het water op mijn kamer komen fiksen, want ze hebben die gisteren per ongeluk dicht gedraaid toen ze die van Hanna aanzetten. Ook het warm water is nog een dingetje, maar dat is allemaal van latere zorg!
Nu even lekker uitrusten en alle indrukken verwerken.

Ik ben heel benieuwd wat onze taak in de friettent nu precies gaat worden, maar dat komt allemaal wel. Nu in ieder geval mijn eigen plekje vinden en wennen aan Afrika en aan de Afrikanen.

Isabel

• 21 Januari 2016 - 17:25

Geert:

Dag schatje, inderdaad echt wennen aan weer een heel andere cultuur. Komt vanzelf wel!
    Liefs papa

• 21 Januari 2016 - 20:00

Kim Don :

leuk zeg benieuwd naar de foto's van Mc Ibes!

• 21 Januari 2016 - 20:46

Hannah:

Hee Isa, ik heb helaas je niet meer kunnen spreken. Maar alsnog super veel plezier!! Zo te horen ben je in goede handen terecht gekomen en gaan jullie daar een top tijd tegemoet.
    Have fun!! :)

• 21 Januari 2016 - 22:43

Bart:

Hey isa lekker genieten...... Maar er een mooie tijd van vol van nieuwe onvergetelijke indrukken en ervaringen

• 22 Januari 2016 - 18:28

Ingrid :

Het nieuwe avontuur is weer begonnen! Ben benieuwd naar je verhalen!
    Liefs Ingrid ❤

• 23 Januari 2016 - 23:11

Tom :

Lieve Isa, ik wens jou een inspirerend en een verbindend verblijf toe, veel liefs xxx