Nu lekker vakantie - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Isabel Weijtens - WaarBenJij.nu Nu lekker vakantie - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Isabel Weijtens - WaarBenJij.nu

Nu lekker vakantie

Door: Isabel Weijtens

Blijf op de hoogte en volg Isabel

05 Maart 2016 | Tanzania, Arusha

De dag begon woensdag prima en we genoten van een lekker ontbijtje bij Ibes. Het klokkijken ging Neema echt verrassend goed af, dus ze fungeerde even als mijn nieuwe tolk. Saidi was er namelijk niet, want hij moest een speeltuin aanleggen in Arusha. Na de les zijn we naar kantoor gegaan en ben ik dingen uit gaan zoeken voor Tanga. Verder heb ik nog een berichtje op ‘all about Arusha’ gezet over de safari en daar kwam al snel reactie op. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe het precies gaat lopen, maar ik heb goede hoop dat we een aantal mensen vinden waarmee we de kosten van de auto kunnen delen. Na de lunch hebben we thuis wat spullen gedropt en zijn we naar de ‘Tangeru markt’ gegaan. Het was ongeveer 30 minuten met de Dala Dala en het was echt een absurd grote markt. We hadden nog maar de helft gezien, maar we waren al moe van alle trekkende en roepende mensen. Een mevrouw die goed engels sprak, heeft ons een beetje opweg geholpen. Blijkbaar verkopen ze hier de groenten niet per kg, maar per ‘hoopje’. Dus we kochten twee hoopjes komkomer, drie hoopjes aardappels, één hoopje uien en nog twee hoopjes sperziebonen.We hebben ook nog een spatel en een rasp gevonden, dus we gingen met gevulde tassen weer richting huis.
Eenmaal thuis, begonnen we al vlug met koken, want we gingen aardappelkoekjes maken en dat zou wat langer duren. Nou dat bleek ook zo te zijn, want we begonnen rond vijf uur met koken en om half acht konden we eindelijk aan tafel. Maar ach, wat maakt het ook uit ;) Na het eten ben ik fanatiek oefeningen voor m’n rug gaan doen en lekker gaan douchen. Het water ruikt helaas gigantisch naar chloor, want het moest gereinigd worden. Dus het lijkt een beetje alsof ik in de Tongelreep woon....

De wekker ging donderdag op tijd, maar ik kon echt m’n bed niet uit. Het ontbijt was lekker en de les ging goed. Na de les zijn we naar kantoor gegaan en hebben we met Marion besproken wat we het beste voor Eva kunnen doen. Nou daar kwam uit dat er al voor meubels gezorgd wordt, dus dat we het beste geld in kunnen zamelen, zodat we keukengerei, handdoeken, beddengoed ed kunnen kopen. Dus we hebben allebei een bericht opgesteld en naar onze familie/kennissenkring gestuurd. Ik ben ontzettend benieud wat het op gaat leveren! Ik hoop echt uit de grond van m’n hart dat we Eva goed kunnen helpen, want de situatie is zo schrijnend..
Na dat we dat geregeld hadden, zijn we gaan lunchen. We kregen echt een enorm bord, je kon er gewoon bijna niet meer overheen kijken! Na de lunch zijn we ons bezig gaan houden met de klantvriendelijkheids training en het wilde wel een beetje, maar niet super van harte. Dus rond drie uur hielden we het voor gezien en zijn we nog wat inkopen gaan doen voor de trip van morgen.
Eenmaal thuis hebben we despicable me gekeken en lekker gerelaxed. Na de film stond het eten zo goed als op ons te wachten en het was echt smullen :) Na de afwas hebben Hanna en ik weltrusten gezegd en ben ik wederom heel fanatiek m’n oefeningen gaan doen. Ik heb echt onwijs veel zin in morgen en ben ook super super benieuwd!

Ik werd vrijdag al vroeg wakker, want er zat een vogel echt ontiegelijk veel lawaai te maken. Maar ik vond het niet zo erg, want ik kon lekker rustig wakker worden. Rond kwart voor acht ben ik richting de keuken gegaan, om alvast wat voor de pasta salade te doen en het ontbijt klaar te zetten. Hanna kwam ook al best wel vlug de keuken binnen gewandeld, dus we zijn lekker bezig geweest.
We hadden met Marion om half tien op IBES afgesproken en wonder boven wonder was ze er al. We konden al vrij snel weg en zijn eerst nog lekker langs de bakker gereden, waar we helemaal begonnen te kwijlen bij de aanblik van al die heerlijke broodjes. Eenmaal weg bij de bakker waren we echt binnen no time bij de entree van het park. Het betalen ging allemaal snel en we zaten zo midden in het groen.
Als eerste kwamen we apen tegen, die we een tijdje hebben zitten te bewonderen. Verder weet ik de volgorde van alle dieren die we gezien hebben niet meer. Maar we hebben drie verschillende soorten apen gezien en een albino aap, zebra’s, kaapse buffels, een klein beetje nijlpaard, kraanvogels, gazelles, duikers, waterbokken en pumba zwijntjes (die van de lion king). Ze waren stuk voor stuk echt prachtig om te zien en sommige ook zo super dichtbij. Het was echt een adembenemend mooi park. Er waren ook hele mooie vergezichten, doordat er ook bergen in het park liggen. Ik heb denk ik continu met open mond van verbazing gezeten, zo mooi was het! We hebben op een prachtig plekje zitten picknicken, met uitzicht over een schitterend meer. Los van het mooie uitzicht, waren de chocolade croissants ook echt verrukkelijk. Dus we hebben heerlijk zitten smullen van al het lekkers :)
Rond vier uur waren we weer terug bij IBES, dus we hadden nog genoeg tijd om bij te komen, want dat was echt hard nodig. Ik was namelijk echt helemaal gesloopt van alle indrukken.
De donaties voor Eva beginnen al binnen te druppelen, dus als het zo door gaat, kunnen we meer mensen helpen dan alleen Eva, wat natuurlijk super zou zijn :)

Zaterdag was onze vakantie dan toch echt begonnen. Rond tien uur ben ik boodschapjes gaan doen en heb ik Hanna opgetrommeld voor het ontbijt. Na het ontbijt ben ik lekker in het zonnetje gaan liggen en heb ik heerlijk kunnen ontspannen. Na anderhalf uur moest ik dan toch echt uit de zon van mezelf, anders zou ik levend verbranden.
Na een lekkere koude douche kon papa skypen, dus we hebben heerlijk zitten babbelen :) Is toch altijd anders als ik met papa alleen skype, dan met mama & papa samen. Ondertussen was er een intens domme vogel de hele tijd tegen mn raam aan aan het vliegen.Echt enorm dom.
Toen papa weg moest, zijn we boodschappen gaan doen. We kochten ook een ei, maar terwijl me met de mevrouw van het kraampje aan het praten waren, gleed ons ei op de een of andere vage manier uit het zakje. Dus toen hadden we geen ei meer. We hadden ook een flesje sprite gekocht, maar die ging echt op geen enkele manier open. Dus heb ik er met een mes een gat in gemaakt en hebben we het maar via dat gat ingeschonken, kan ook gewoon. Daarna ging Hanna skypen en ben ik aan het eten begonnen. En al zeg ik het zelf, het was goed gelukt. Aardappel salade met komkommer en fried rice met wortel. Jummie!
Na de afwas zijn we nog foto’s van de safari gaan bekijken en er zitten echt een paar mooie plaatjes bij. Maar ondertussen is het alweer beddtijd, dus ik ga zo lekker slapen.

We waren eigenlijk van plan om komende week naar zee te gaan, maar we hebben besloten om dat volgende week te doen. Op die manier kunnen we deze week actief bezig zijn voor Eva, want dat moet zo snel mogelijk in gang worden gezet. Het doel is om te zorgen dat ze heel gauw een huisje kan huren, zodat ze haar eigen leven kan gaan opbouwen.
Volgende week zondag hebben we een dagje safari naar Tarangire national park gepland, dus daar heb ik ook echt super super veel zin in. Blijkbaar zitten in dat park ook heel veel olifanten, dus het zou wel super gaaf zijn als ik ook een Afrikaanse olifant ga zien :) Ik ben benieuwd!

“Geluk wordt pas zichtbaar als het voorbij is”
Godfried Bomans

Tot de volgende keer!
Isabel

  • 06 Maart 2016 - 20:38

    Tom:

    Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabel

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 13414

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 15 April 2016

Tanzania

01 Oktober 2015 - 02 December 2015

Ontdekkingstocht Vietnam

Landen bezocht: